Veelgestelde vragen
Rederij Wagenborg zet vanaf dinsdag 27 juni een aangepaste bootdienstregeling in voor de aankomende zomer, vanwege de voortdurende achteruitgang van de vaargeul naar Ameland. Wagenborg wordt geconfronteerd met instabiliteit en ontoereikende afmetingen van de vaarweg.
Voor actuele nieuwsberichten hierover verwijzen wij u naar de website van Wagenborg.
Wij doen ons uiterste best om mee te denken over de eventuele consequenties van jouw bootreservering in verband met de aangepaste dienstregeling van Wagenborg. Zo hebben wij reeds extra aankomst- en vertrekdagen toegevoegd voor aankomende zomervakantie. En bekijken we momenteel of we bepaalde faciliteiten kunnen aanbieden met verruimde openingstijden.
Het kan zijn dat jouw reservering voor de auto op de bootovertocht bij Wagenborg gewijzigd wordt, hieronder hebben wij hiervoor al een aantal veel gestelde vragen op een rij gezet:
Is het mogelijk om mijn boeking te wijzigen?
Voor het wijzigen van de boeking verwijzen wij je naar onze algemene voorwaarden: 5. Wijzigen reservering.
Mijn aankomstdatum is binnen 28 dagen (buiten de wijzigingsperiode) wat zijn mijn mogelijkheden?
Onze algemene voorwaarden zijn leidend. Uiteraard is het een uitzonderlijke situatie waarin Klein Vaarwater zich, indien mogelijk, flexibel probeert op te stellen.
Wij zijn bereid om samen met je te kijken naar de mogelijkheden. Je kunt hiervoor het beste telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.
Ik heb een hele vroege bootovertocht, kan ik dan al op het park terecht?
Je bent van harte welkom op het park! Wij doen ons uiterste best om onze faciliteiten zo vroeg mogelijk open te stellen.
Zodra het centrumgebouw open is kun je je aanmelden bij de Front Office en kun je gebruikmaken van onze faciliteiten. Denk hierbij aan een kopje koffie in onze Huyskamer, een duik in het zwembad, spelen in het speelkasteel of alvast een strike gooien bij de bowlingbaan. We bieden ook bagageopslag aan, zodat je gelijk het eiland kunt verkennen.
Ik heb een hele late bootovertocht, kan ik dan nog op het park terecht?
Onze Front Office is bereikbaar voor de aankomsten van de laatste bootovertocht. Wanneer je aan ons doorgeeft met welke boot je komt kunnen wij hier rekening meehouden.
Uiteraard is het ook heel goed mogelijk om zonder auto naar Ameland toe te komen:
- Bij aankomst staan er altijd bussen en taxi's klaar die je naar het park brengen.De OV-chipkaart is geldig op Ameland, maar er kan ook een ticket gekocht worden in de bus bij de buschauffeur.
- Het is mogelijk om vooraf fietsen te huren bij de verschillende fietsverhuurbedrijven op Ameland. Zij zorgen ervoor dat je bagage bij ons wordt afgeleverd.
- Mocht je te voet naar de accommodatie willen, dan is bagagevervoer mogelijk via de taxibedrijven.
- Wij hebben een grote supermarkt op het park, dus voor je dagelijkse boodschappen hoef je niet ver.